Innholdsstrategi og innholdsmarkedsføring

Innholdsstrategi og innholdsmarkedsføring

En god innholdsstrategi er viktig å ha!

I dagens digitale verden, med uendelige tilbud og tilgang på informasjon, er det viktig å ha en strategi for innholdet ditt. Du bør ha et bevisst forhold til hvem du prøver å nå, hvordan du kan nå de, og hvilket budskap du ønsker å nå de med. Alt du lager av innhold bør ha et tydelig mål for hva du ønsker å oppnå. Hvis ikke ender du fort opp med å rope ut i tomrommet i håp om at noen hører hva akkurat du har å si. 

Klare retningslinjer gjør det lettere å lage innhold.

Hvordan skal merkevaren se og høres ut? Hva slags type bilder skal du bruke? Hvordan skal du ordlegge deg? Ved å ha en overordnet strategi og plan for kommunikasjon blir det lettere å lage innhold innenfor de retningslinjene som er satt for merkevaren din. Dette innebærer blant annet hvilke kanaler du skal være til stedet på, og hvordan du skal kommunisere i disse kanalene. Slik kan du sikre en tydelig merkevareidentitet, med rom for tilpasninger til de forskjellige kanalene du publiserer innhold på.

Hvordan få innholdet ditt til å jobbe for deg?


Godt innhold må svare på hva målgruppen din lurer på, når de lurer på det. Den beste måten å sørge for at de finner deg, er ved å allerede ha svarene tilgjengelige, på de plattformene kundene er. Ved å fokusere på innholdsmarkedsføring - eller inbound marketing - og tilpasse innholdet ditt til målgruppens bruksmønster og behov vil det bli lettere å nå dem med budskapet ditt.

Vi hjelper deg gjerne med å sette opp en innholdsstrategi og legge opp et løp for innholdsmarkedsføring.

SNAKK MED OSS

Ibenta er et vekstbyrå som ønsker å hjelpe organisasjoner og bedrifter å skalere lønnsomt ved bruk av nettsider, digital markedsføring, og growth hacking.

Share by: