I dagens digitale verden, med uendelige tilbud og tilgang på informasjon, er det viktig å ha en strategi for innholdet ditt. Du bør ha et bevisst forhold til hvem du prøver å nå, hvordan du kan nå de, og hvilket budskap du ønsker å nå de med. Alt du lager av innhold bør ha et tydelig mål for hva du ønsker å oppnå. Hvis ikke ender du fort opp med å rope ut i tomrommet i håp om at noen hører hva akkurat du har å si.
Hvordan skal merkevaren se og høres ut? Hva slags type bilder skal du bruke? Hvordan skal du ordlegge deg? Ved å ha en overordnet strategi og plan for kommunikasjon blir det lettere å lage innhold innenfor de retningslinjene som er satt for merkevaren din. Dette innebærer blant annet hvilke kanaler du skal være til stedet på, og hvordan du skal kommunisere i disse kanalene. Slik kan du sikre en tydelig merkevareidentitet, med rom for tilpasninger til de forskjellige kanalene du publiserer innhold på.
Godt innhold må svare på hva målgruppen din lurer på, når de lurer på det. Den beste måten å sørge for at de finner deg, er ved å allerede ha svarene tilgjengelige, på de plattformene kundene er. Ved å fokusere på innholdsmarkedsføring - eller inbound marketing - og tilpasse innholdet ditt til målgruppens bruksmønster og behov vil det bli lettere å nå dem med budskapet ditt.
Vi hjelper deg gjerne med å sette opp en innholdsstrategi og legge opp et løp for innholdsmarkedsføring.