Måling og analyse

Ibenta tjenester: målling og analyse

Å analysere dataen din er noe av det viktigste du kan gjøre

En fordel med å ha en digital tilstedeværelse, er den unike muligheten til å samle inn data om trafikk, brukermønster og resultater av de aktivitetene vi gjør. Ved å måle og analysere slik data har vi mulighet til å gjøre målrettede endringer og tiltak tuftet på innsikt, og ikke bare ved å stikke fingeren i været.

Vi kan se hvor mange som forlater handlekurven uten å gjennomføre kjøpet, hvor besøkende hopper av i kundereisen på hjemmesiden din, hva slags type innhold som engasjerer mest på sosiale medier og hvilke annonser som gjør det best i kampanjen din.

Dette gjør vi blant annet ved å: 

  • identifisere hvilke konverteringer (Key Performance Indicator eller KPI) du ønsker å oppnå med markedsføringsaktivitetene dine
  • identifisere hva som får folk inn på sidene dine, hva som får de til å forlate siden, og hva som får de til å gjennomføre en ønsket konvertering eller handling
  • komme med anbefalinger på tiltak du kan gjøre for å optimere konverteringsraten din (Conversion Rate Optimisation eller CRO)

Vi foreslår tiltak og aktiviteter basert på innsikt

Gjennom måling og analyser av dine digitale aktiviteter kan vi gi deg god innsikt i hva slags innhold som engasjerer og treffer kunden, og foreslå tiltak der vi ser det er forbedringspotensiale.

For SEO, se søkemotoroptimalisering

Vi hjelper deg gjerne med måling og analyse av dine digitale markedsføringsaktiviteter.  Ta kontakt nå for en uforpliktende prat!

Snakk med oss